نوشته شده توسط : م

بنظر من يك انيميشن واقعا بايد مثل انيميشن کارتون های خاطره انگیز باشه.هر چه به سمت Reality بيشتر پيش بره، كمتر ميشه اونو انيميشن خوند( البته بنظر من)
یک کار هنری رو نمیشه با مقیاس زمان سنجید! ببینید در دنیای هنر مجازی (چه فیلم و چه کارتون) فیلم نامه یا همون داستان اصلی هستش که مهمترین نقش رو ایفا میکنه. شما با بهترین انیماتوریستها هم نمیتونید بدون یک داستان خوب یک فضای قابل درک و جذاب خلق کنید. در هر زمانی چه گذشته کارتون های خاطره انگیز و چه امروز ما کارهای خوب زیادی داشتم.
در انیمیشنهای قدیمی شب کیریسمس یکی از کارتون های خاطره انگیز به یادماندنی ترین کارتونها بود و شخصیت اسکروچ یکی از زیباترین بد من های دوران کودکی خیلی از ماها ولی با توجه به تغییر معیارها و میزان درک و فهم کودکان امروز نسبت به گذشته الان دیگه نوع نگرش تغییر کرده.
کارتونهای قدییم از نظر گرافیک در مقایسه کارتون های خاطره انگیز با کارتونهای امروزی حرفی برای گفتن ندارند ... البته شاید لطیفتریند و مثل نقاشی های قدیمی بنظر می رسند ...


اما در مورد موسیقی نمیشه خیلی نظر داد چون کارتونهایی که ما در ایران می دیدیم ، اکثرا موسیقیشون تغییر کرده بود و ما بعد از دانلود نسخه های اصلی کارتون های خاطره انگیز و مقایسه با اونها ، به این مورد رسدیم ... مثلا موسیقی مهاجران ...
سلام سلام کارتون های خاطره انگیز ...
در کل ، من کارتونهای قدیمی رو به جدید ترجیح میدم ... شاید چون با اونها خاطرات کارتون های خاطره انگیز خوبی دارم ...

در مورد داستانهاشون باید گفت که عالی کارتون های خاطره انگیز بود ... ولی خب ، در کل ذائقه کودکان امروزی تغییر کرده و بیشتر طالب خشونت و هیجان و موارد مشابهند ...

ن كه 100% كارتونهاي قديمي رو ترجيح ميدم.نميدونم...شايد بخاطر حس نوستالوژيكشون باشه. اما هرگز نميتونم آثار كلاسيك ديزني رو با كارتونهاي کارتون های خاطره انگیز جديد مقايسه كنم.



:: برچسب‌ها: کارتون های خاطره انگیز ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : م

حافظان منافع تماشاگر ، کارتون های قدیمی من مدت ها قبل ، خشونت بی مرد را که نقطه ی اتکا ی سریال هایی چون تام و جری و وودی وودپکر بود ، متوقف کردند . حالال دیگر کارتون ها فقط مجموعه ای از شوخی ها نیستند ، بلکه به داستان هایی تکامل یافته مبدل شده اند که دارای شروع ، میان و پایان ، رشد شخصیت ، گفتگو ها ی باور پذیر و تمام عناصر مؤثر در قصه گویی هستند .

طول هر قسمت سریال انیمیشن یازده تا بیست و دو دقیقه و متکی به عوامل مختلفی از جمله سطح سنی مخاطب و طول مناسب داستان است . با وجود این ، طول هرقسمت و ساختار کارتون های قدیمی من مبنای طرح انیمیشن تابع قوانین کلی مشابهی است .
به علت همین تغییر و تحول ، به نویسندگان زبده ای که قادر باشند نیازهای منحصر به فرد انیمیشن را بر آورده کنند ، نیاز هست . در واقع ، بعضی از تهیه کنندگان سریال های عادی از جمله آرون اسپلینگ ، نویسنده ای را استخدام می کنند که از عهده ی نوشتن طنز و به تصویر کشیدن موضوع بر آید .با وجود این ، انیمیشن نویسی مبدل کارتون های قدیمی من به آموزش نویسندگانی نمی شود که می خواهند وارد حرفه ی فیلم نامه نویسی برای سریال های زنده و واقعی شوند . اکثر نویسندگان انیمیشن این کارشان را بسیار دشوار ، پر انگیزه و از لحاظ مالی رضایت بخش می دانند .

خیلی از ما دوره ای را به یاد می کارتون های قدیمی من آوریم که صبح شنبه معنای خاصی داشت : کارتون در واقع ، چند ساعت پیاپی کارتون نشان می دادند - با تمام رنگ های با شکوه ، صحنه های طنز آمیز و بزن بزن و ماجراهای شلوغ و پر هیاهو خب، هنوز هم صبح شنبه و نیز صبح روزهای هفته کارتون نشان داده می شود و این کارتون ها به واسطه ی تحولاتشان بیش از پیش بر مهارت نویسندگان انیمیشن متکی است .
ساختار کارتون های قدیمی من فیلمنامه ی انیمیشن
با هر نویسنده ی انیمیشنی که صحب کرده ایم ، اعتقاد دارد که رویکردش به داستان انیمیشن مثل رویکردش کارتون های قدیمی من به فیلم سینمایی است و به همان اندازه به کشمکش ، گره افکنی و گره گشایی دقت می کتد . با این حال ، نوشتن ای دو فیلم نامه متفاوت است .



در اوایل کار انیمیشن ، داستان پردازی مفهوم ساده ای بود مثل ورود مگس به آشپزخانه ی وودی وودپکر کارتون های قدیمی من ، که آن را به مجموعه ای از شوخی ها - از شوخی های خنده دار گرفته تا شوخی های ناهنجار و خشن – تبدیل می کرد . در واقع ، نیازی به نویسنده نبود و داستان پرداز گفتگوهایی را که لازم بود ، ادا می کرد .

با این نکته شروع کنیم که همه ی سریال های کارتونی نتیجه ی اخلاقی خاصی دارند . مثلاً مفهوم ساده ای چون « طمع چیز بدی است » یا نتیجه ای آرمانی تر را با توجه به گروه سنی مخاطب می توان در کار گنجاند . تمام سریال های کارتونی گروه های سنی خاصی را مد نظر دارند ، که عبارتند از : گروه های دو کارتون های قدیمی من تا شش سال ، شش تا نه سال ، نه تا دوازده سال به بالاتر . سریالی که صبح زود پخش شود ، مخصوص گروه سنی کم سن و سال تر است .



:: برچسب‌ها: کارتون های قدیمی زمان ما ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : م

شماره ی سیصد همشهری جوان گیرتان آمده؟! ویژه نامه ی کارتون های خاطره انگیز دوران کودکی است. به گمانم یک سال پیش بود همین جا درباره ی این حس نوستالژی کارتون های قدیمی نوشته بودم. درباره ی اینکه این نوستالژی بازی ها دوباره مد شده و انگار هر چیزی متعلق به گذشته است بهتر از حالا است. از نوستالژی بازی و نوستالژی زدگی بدم می آید، اما نوستالژی را دوست دارم. نوستالژی زدگی گرایشی افراطی است از حس خوب نوستالژی و خاطرات گذشته، گرایشی افراطی از یک چیز خوب که می شود مثل خیلی چیزهای خوب دیگر آن قدر درش افراط کرد که عملا تبدیل به معضل شود! حالا این نوستالژی لعنتی هم همین طور شده. آنقدر به گذشته فکر می کنیم و هر چیزی که مربوط به گذشته است را می ستاییم که اصلا کارتون های قدیمی یادمان می رود همان گذشته ای که گذشته بهرحال روزی حال بوده، و همین حال را اگر پیدایش نکنیم آینده ای می رسد که به حالش حسرت می خوریم! فکرش را بکنید، بیست سال دیگر نوستالژی وبلاگ و فیس بوک و این جور چیزها را داشته باشید! یا از آن بدتر، نوستالژی برنامه های تلویزیون را! این به یاد داشتن گذشته و فراموش نکردن حس ها و آدم های گذشته اصلا چیز بدی نیست، اما گیر کردن در گذشته و بهتر دانستن هر چیز مربوط به قبل (بهتر اصلا چی هست؟!) خطرناک است، باعث رکود می شود، آدم را از درک زمان حال باز می دارد. در گذشته که اسیر شویم یادمان می رود حال مان چطور است. یادمان می رود الان کجای دنیا ایستاده ایم، نقش مان چیست، چکار باید بکنیم. منفعل می شویم.
گذشته آدم را پاگیر می کند. کافیست یاد بگیریم کارتون های قدیمی فقط متن هایی هستند قابل تحلیل از روزگار آدم های آن زمان، که می توان از طریق آن ها بچه های آن دوره را تحلیل کرد و طبیعتا از آن جا آدم های امروز را بهتر شناخت. گذشته وقتی ارزشمند است که به کارتون های قدیمی کار امروز بیاید. نوشته را می توانید یک بار دیگر بخوانید، و به جای کارتون، هر چیز دیگر بگذارید، حتی آدم!



:: برچسب‌ها: کارتون های قدیمی من ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()